2012. április 22., vasárnap

Coelho: Mint az áradó folyó


Egy katalógusban felfedeztem, megjelent az új könyve. Gondoltam várok egy kicsit, és el is terveztem mikor hol veszem meg. Persze még aznap az első boltban megvettem. Ilyen ez a függőség. Jó tudni, hogy tényleg minden gondolati szinten teremtődik meg. Hiszen megláttam, elkezdtem meditálni, gondolkodni, majd ragaszkodásom lett, és megadtam magam: megvettem. Manapság épp duplájába kerül, mint a legelső könyvem tőle. Mondtam is az eladónak, aki sejtem nem először hallja ezt. Neki is láttam olvasásának, és a 24. oldalon – meg sem lepődtem – rájöttem, hogy Krisna tényleg mindig, mindenhol ott van.
„Leteszem a fegyvert – amit kapaként is ismernek. Minden sújtás egy élet végét jelenti, egy tavasszal kinyílni vágyó virág nem – létét, az ember arroganciáját, aki át akarja formálni a tájat maga körül. Ezen még gondolkodnom kell, hiszen ebben a pillanatban élet és halál ura vagyok. A fű mintha azt mondaná: védj meg, különben el fog pusztítani. De a gaz  is beszél hozzám: olyan messziről utaztam ide, hogy eljussak a kertedbe: miért akarsz hát megölni? Végül az indiai Bhagavad-gita lesz a segítségemre. Emlékszem még, mit válaszol Krisna a harcos Ardzsunának, amikor egy döntő csata előtt elcsügged, a földre veti fegyvereit és azt mondja, hogy nem helyes olyan csatában részt vennie, amely megöli a fivéreit. Krisna valahogy így felel: Azt hiszed, megölhetsz bárkit is? A te kezed az Én kezem, és mindaz, amit csinálsz, már meg van írva, hogy úgy lesz. Senki nem öl és senki nem hal meg. Ettől a hirtelen támadt reménytől fölemelem a lándzsát, megtámadom a gazt, amit senki sem hívott a kertembe, hogy itt nőjön, és levonom a mai reggel egyetlen tanulságát: ha valami nemkívánatos dolog kezd nőni a lelkemben, megkérem Istent, hogy adjon ugyanilyen bátorságot, hogy könyörtelenül kitépjen.”

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...