2012. november 4., vasárnap

Főzzünk bhaktásan



Ha az ember férje szakács akkor elkényelmesedik. Így volt ez ma nálam is. Csak vártam és vártam. Délután négy körül ráébredtem: az én uram nem főz ma. 

Na nézzük mi is van hűtőben: cékla, káposzta, sárgarépa, krumpli, dió és mák. 

Segítségül hívtam a netet,  és rá is találtam egy egyszerű de nagyszerű receptre. Nézzük csak:


Sárgarépa krémleves recept
1 közepes sárgarépa, 1 kis fej burgonya 1 fél vöröshagyma, ételízesítő, majoranna, rozmaring, kakukkfű, bors

Ugyebár mi nem eszünk hagymát így a hagyma és az ételízesítő kilőve. Sebaj van hing, ami mindezt pótolja. Na de mit is jelent a közepes sárgarépa? Mindig is bírtam a leírásokat mint ízlés szerint, egy csipetnyi és a hasonló kifejezések roppant nagy segítségére vannak a kezdő szakácsnak. Sebaj, mivel láttam, hogy a krumpli kicsit sem kicsi, így kivettem a legnagyobb méretű répát. Aztán pucoltam, daraboltam, majd az olajon pirítottam. Vagyis karamellizáltam és vártam, hogy piruljon. Persze felötlött bennem, hogy vajon a répán hogyan veszem észre, hogy pirult. Na a részleteken nem akadtam le. Felöntöttem fél liter vízzel, ez legalább egyértelmű: Ha megpirult, felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ellepje a zöldségeket. Ezután következett a fűszerezés. Jó néhány dobozt átnéztem, de kakukkfüvet nem találtam. így bazsalikom lett helyette. Most hogy olvasom, miközben blogolok a rozmaringot simán kihagytam. Na sebaj, már elfogyott. szóval víz, fűszer és főzés. Majd elő a turmix, beleönt, teker és kész is a csoda. Egy kis önállósággal a nagy könyv szerint készítettem, így az Urak is ettek belőle. És a nagyszerű az egészben pont két adag lett, így nem maradt egy falat sem. 


Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...