2013. március 1., péntek

Áruhitel de okosan…


Ritkán élek az áruhitel lehetőségével, de mert hülye azért nem vagyok, így a 0% thm-et 15 hónapra csak nem hagyom ki. Már régóta meg volt a gondolat: a mosógépet le kell cserélni, mert többek közt nincs rajta az az áldott jó és hasznos rövid program. Majd egy másik vágyam a mosogatógép is ott motoszkált az elmémben. És hát a gondolat teremtő erejét mindenki ismeri, ki vonzás törvényének hívja, ki teremtő erőnek. Én egyszerűen úgy sejtem, ha valamit szeretnél és eltervezel előbb utóbb belebotlasz, és lehet nem kell túl misztifikálni, egyszerűen csak nyitott szemmel jársz és látsz. Na ennyi a történet. Így felhívtam a bankomat, adjon egy számlakivonatot, mert nekem ez sem jár. Többek közt a természetvédelem (én a fákkal vagyok), na meg a számlavezetési díj az oka. Vártam is rá három napot, de csak nem érkezett meg. Sebaj akkor egy gyors újratervezés és egy munkáltatói igazolással a kezemben, na meg a közüzemi számlával (hála az égnek ezt kinyomtathatom a távszámla oldalamról, mert még mindig a fákkal vagyok, és ne vágjunk ki többet csak hogy papír alapon is láthassam mit is kell fizetni) elindultam a híres boltba. A boltban nem vár fordulatok történtek. Először is el voltam keseredve, hogy a mosogatógép nem fehér (kardinális probléma). Majd egy hitelen ötlettől vezérelve megkérdeztem miért is van a gépen két különböző ár feltüntetve, mert hogy a leírásban nem látok különbséget. Első kérdezettem nem tudta, de jött egy másik aki közöltem , hogy csak a színe. A közel 20000 Ft-tal olcsóbb az fehér. A színt némi lekicsinyléssel ejtette ki, de én boldogan vágtam rá: igen nekem épp ez a fehér kell, s ennél boldogabbá nem is tudott volna emberünk tenni. Hittem ekkor, aztán mégis. Ugyanis ráböktem a mosógépre, hogy ő lenne a másik áldozat, majd mikor a számlát kezembe kaptam láttam, hogy biza azon a mosógép épp 3000 Ft-tal több mint amire én emlékszem. Persze visszamentem leellenőrizni emlékezetemet, de nekem volt igazam. Így szóltam is második emberünknek, hogy némi zavar támad bennem, így ő konstatálta, hogy mulasztásuk miatt buktak háromezer forintot. Én olcsóbban kaptam, majd a többit átárazták. Innen már csak fél óra kellett, az igenre, hogy megkapom hitelt. Hitelintéző felmérte a helyzetemet és rákérdezett: elviszi vagy házhoz szállítást kér? Én is felmértem váll és karizmaimat, és a kölcsönös felmérés eredménye a házhoz szállítás lett. Szóval nulla forint elköltésével, papír köteggel a kezemben hazafelé vettem irányt, s közben pedig gyors keresztelőt tartottam:
ELZA

LUJZA

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...