2013. április 8., hétfő

Ha vasárnap akkor Aviva


Idejét sem tudom mikor voltam valahol tornázni. Na de most összefogtunk, és a vasárnap az aviva jegyében telt. Alapozásnak már a hét közepén elvégeztem egy két napköszöntőt, éreztem is mindenhol. Szóval mikro először mondták, hogy Aviva, nem ugrott be. De ahogy megláttam a könyv borítóját régi emlékek rohantak meg: ohh hát én ezt árultam annak idején a könyvesboltban. Pár szóban: „Aviva Steiner – a módszer kitalálója és kifejlesztője – szerint külső és belső izmaink megmozgatásával jelentősen megváltoztatható szervezetünk hormonális állapota. Az alhas a belső hasi és gátizmok, a farizmok megmozgatásával éri el pozitív hatását. A mozgás fokozza az adott terület vérkeringését, így több vitamin, hormon és más életfontosságú anyag jut a „célszervezetbe”.” A könyvben könnyűnek tűnő feladatokat találtam, de már nem ugrok én ennek be. Hát elindultunk, egy 5 emeletes ház második emeletére. A nagyszobában voltunk kb 7-en, féltem nem férünk el. A hangulat oldott volt ahhoz képest hogy mindenkinek valamiféle egészségügyi probléma okozta a részvételét. De hát bajban ismerszik meg a barát, legalább nevetni tudunk a gondjainkon. Szembesültem azzal, hogy bár egyike voltam a legidősebb részvevőknek mégis egészségesebbnek tűntem mint a többiek. Egy kis szóbeli bevezető után, lépésről lépésre vettük a gyakorlatokat. Volt könnyebb, nehezebb, és persze a testrészeim nem úgy és akkor és ott mozdultak ahogy én illetve az oktató szerette volna. Sebaj, bele lehet ebbe jönni. Volt itt kérem ph érték mérés is. Az oktató szerint a 6,8az savas. Gyanús volt ez nekem, mert bár kevés tudásom van, de úgy rémlett, hogy a tisztított víz annak aki savas keserű, aki lúgos annak meg édes. Hát nekem eddig mindig édes volt. A neten utána néztem és megnyugodtam, nem kell nekem a szódabikarbónás kúra, elég lesz ha egy ideig a jól bevált citromos vízzel kezdem a napot, mert hát: „Ha a vizeletének pH-ja 6,0 és 6,5 között van reggel, illetve 6,5 és 7,0 között este, akkor a teste egészséges tartományban működik. Ha a nyálának pH értéke 6,5 és 7,5 között marad egész nap, akkor ugyancsak egészséges.” Aztán jött a hasi légzés teszt, amin ismét elbuktam, még mindig mellkasi a légzésem, ennek eredményeképpen: „Mellkasi légzésnél (közép- és felsőlégzés) a mellkas emelkedik meg minden légvételkor. Ilyenkor csak a tüdő felső részét használjuk ki, ez felszínes és gyakoribb légzéshez vezet. A szorongó emberek általában csak a mellkasi légzésre hagyatkoznak. Ez azonban könnyen elvezethet észrevétlenül a hiperventillációhoz.” Ismét a google-hoz fordultam: 
MI A HASI LÉGZÉS?
Esetében a tüdő alsó része is megtelik levegővel, ez a légzés lassúbb és alaposabb.
A hasi légzés elnevezése onnan ered, hogy fellépését a hasfal mozgása jelzi. Belégzéskor ugyanis a hasi szervek kissé lefelé és előretolódnak, ami által a hasfal jól láthatóan előredomborodik, kilégzésnél pedig ellenkező irányú mozgás adódik. E légzéstípus alkalmával elsősorban rekeszizmunkat használjuk. A hasi légzés legtöbbször normális esetben is megfigyelhető, és igen jelentős légzésszakaszt képez, mivel mély belégzéskor a levegő 60%-a ezzel a légzéstípussal kerül a tüdőnkbe. 
MILYEN HATÁSA VAN?
A hasi légzésnek nyugtató hatása van.
ELSAJÁTÍTÁSÁRÓL:
A hasi légzést valójában nem megtanulni, inkább újra felfedezni kell, hiszen születésünktől kb. hat éves korunkig így veszünk levegőt.
Az önálló hasi légzés begyakorlásakor különösen fontos a kiegyenesített testtarás, továbbá az, hogy lehetőség szerint öltözékünk minden szorosabb darabjától (öv, nadrágszíj) megszabaduljunk, és hogy ne telített gyomorral kezdjünk neki a gyakorlatnak, mivel mindezek gátolnák az érintett izomcsoportok mozgását.
Elsajátításának legegyszerűbb módja, ha kezünket hasunkra tesszük, és igyekszünk úgy levegőt venni, hogy hasunk emelkedjék meg, a mellkas és a vállak pedig mozdulatlanok.
A GYAKORLAT:
Lehet állva, ülve vagy fekve végezni. Végezhetjük ezt először az orron való belégzéssel, majd orron való kilégzéssel, ill. orron át való belégzéssel, majd vagy szájon át való kilégzéssel.
1) A hasi légzést is kilégzéssel kezdjük. Ilyenkor a rekeszizmot ellazítjuk, a hasizmokat pedig enyhén összehúzzuk. 
2) Rövid szünetet követően megkezdjük a belégzést. Ekkor ügyeljünk arra, hogy a mellkas középső és felső részébe ne kerüljön levegő, a mellkas has feletti részének izmait tehát itt ne használjuk! Belégzésnél a rekeszizom rostjait összehúzzuk, a hasizmokat pedig ellazítjuk. Fontos, hogy a levegőt sohase szívjuk, az az izmok mozgása révén szinte magától áramoljék a tüdő alsó részébe!
3) Az egyenletes belégzés után ismét rövid szünetet tartunk, majd ugyancsak egyenletes kilégzésbe kezdünk. Itt szintén kizárólag csak a rekeszizom és a hasizom léphet mozgásba.
No akkor ennek neki is esünk, meg kell tanulnom nincs mese.
És ami a legérdekesebb számomra, hogy ha valaki babát vár ne járjon szűk lábbeliben, mert a kisujj külső szélénél a körömnél, ha sokáig vagy sokszor nyomva van akkor vetéléshez vezethet. Persze ez csak nekem új mert aki képben van a meridián útját az már rég tudja ezt..

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...