2013. augusztus 22., csütörtök

Szabványok

Vajon a szabályok, szabványok módosítása hogyan történik? Van valaki aki megálmodja, vagy egy reggel felébred majd kávézás közben gondol egyet és azt mondja: Magyarországon az A/4 a mai naptól szabványon kívüli lesz. Lesz@rván, hogy a hivatalos papírok, okmányok, dokumentumok mind mind erre nyomtatódnak. Sőt a nyomtatóban is ez a szabvány. Nem nálunk 2013.07.01-től nem. A postának ugyanis adtak egy kartonból vagy műanyagból készült lapot aminek a közepén van egy rés. Na ami ott befér az levélként megy simán, ami viszont nem na az már csak ajánlva. Vastagság 2 centi lehet a szélesség épp egy centivel kisebb az A/4-nél. A hosszúságot nem mérik, így most jelzem az új vállalkozásomban lesz 2 méteres boríték aminek a szélessége épp az aktuális szabványnak megfelelő lesz. Levédettem, senki ne lopja el az ötletemet. Na de kezdeti ámulásomat felváltotta az intelligencia és  kértem 2 darab A/6-os borítékot, jól megtömködtem (figyelve a 2cm-re) és már mehet is a levélke. Értem én hogy kell a pénz az államnak, és biztos valaki statisztikailag kimutatta, mennyi pénzt lehet ezzel a szabványmódosítással nyerni, na de kérdem én: erre nincs EU szabály? Mindenre van csak a borítékokra nincs? Én tényleg mindenben támogattam jelen kormányunkat, a Nemzeti Dohányboltok sem izgatnak mert nem dohányzok, ha lesz Nemzeti Italbolt, az sem fog érdekelni, mert ők sem rajtam gazdagodnak meg. Na de az hogy most már mindent miniatűr méretben kell majd nyomtatnom ha véletlenül évente kétszer postán küldenék valakinek valamit? Hát eddig is a fákkal voltam és próbáltam a nyomtatott dolgokat visszaszorítani, így aztán most még jobban megerősödött meggyőződésem: lehet az áram sem környezetbarát, de marad a pdf formátum és a mail, a postás pedig szenvedjen a 2 méteres borítékokkal…

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...