2015. február 28., szombat

Hogyan süssünk pizzát?

Első lépésként azt kell tudunk, azok vagyunk amit eszünk. Szóval ha egy másnapos, szerelmes vagy épp depressziós pizzasütő készíti az ételt, akkor az olyan is lesz. Lehet, hogy ízre tökéletes, de az érzelmek, gondolatok belesülnek. Persze ezzel nem mondom, hogy én nem szoktam rendelni, és csak kérem az kövezzen meg aki tényleg nem rendel soha sem. Na de amikor jön egy gondolat, akkor igen azt meg kell lépnem, mert valami/valaki késztet erre. És most jött: pizzát fogok sütni. Persze az irodában mindenki nézett, hogy ugyan egy vega pizzára mit lehet tenni?! Nem is értem, hogy miért ilyen korlátoltak az emberek. Én inkább úgy tenném fel hogy mit nem lehet  tenni: állatot, tojást (meg én sem gombát sem hagymát nem eszek) és ezen kívül bármit, de tényleg bármit. Ha valaki ezt a bármit nem tudja elképzelni, akkor igazán sajnálom, mert ezen segíteni már nem lehet. Szóval egy jó olaszos dologra vágytam. A net  tele van jobbnál jobb pizzatészta receptekkel. Na hát agyaltam is, mert én a se nem vékony, se nem vastag, hanem azt az éppen jó tésztaalapot szeretem. Hát nem egyszerű. Volt  itt olajjal, vagy épp joghurttal elkészített is. Aztán maradtam egy alapnál: liszt, víz, élesztő, só és cukor. Persze mindent bele a „barátkenyérsütőbe”, és hajrá jöhet a feltét és a szósz. Utóbbira találtam olyat a neten amibe nem tesznek oregánót? De hát oregáno nélkül a paradicsomszósz? „A mitológia szerint az oregánót Aphroditének köszönheti az emberiség, aki ezzel a növénnyel szerette volna a boldogságot az emberek életébe csempészni.” Szóval ennek nem hittem. Aztán megleltem a nekem tetszőt: oregánó, majoranna, bazsalikom. Felfőzés, majd tészta nyújtás, kenés, és a darabolt feltét szép elrendezése, aztán pedig olajjal kikent tepsibe tenni és mehet a sütőbe. És az eredmény? Szerintem elsőre tökéletes. Persze macerásabb és drágább is mint telefonon rendelni. De legalább a saját gondolatomat, érzéseimet sütöm bele, amit a főzés idejére próbálok kikapcsolni vagy legalább a legjobbat kihozni belőle.

És hogy lesz-e második? Majd ha jön az a bizonyos gondolat, ihlet, üzenet, érzés..

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...