2013. április 29., hétfő

Minden ember egy történet


Még pár napig busszal járok, mert tart a bérletem. Utána bicajra fel! Így kimaradok jó sok emberi kommunikációból. A legtöbb esetben nem értem miért is közlékenyek velem az emberek. Mai napi szösszenet:

  1. Reggel a buszmegállóban egy idősebb ember rám nézett és közölte, hogy Angliában most esik az eső. Mosolyogva válaszoltam, hogy rossz lehet nekik. Pár perc múlva megtudtam hogy pár hónapig Angliában élt, de a fia felakasztotta itthon magát, bár nem halt meg mert időben levágták a kötélről, de hát vissza kellett jönnie. De menne újra, ha tehetné. Információ bomba volt ez számomra..
  2. Este az egyik hiper super marketben a tejpultnál kerestük a ricottát, s nem leltük. Egy idős hölgy rám nézett, majd közölte nehogy vegyek az xy tejfölből, mert szörnyű. Ő vett, próbálta és borzalmas. Persze eszembe sem jutott venni, de így estére is kaptam egy adag infót.
Közben persze elgondolkoztam, hogy mi lehet az oka annak, hogy már idegen, ismeretlen emberek is kommunikálnak. Vajon a társadalmunkban tényleg kihaló félben van a kommunikáció? Vajon érezhető, látható, hogy én fontosnak tartom? Mert hiszem, hogy bármilyen kapcsolat halálát jelenti az, ha a felek nem beszélnek egymással. Hány pár sétál az utcán szótlanul egymás mellett? Elnézem őket vajon haragban vannak, vagy csak úgy vannak? Persze hallgatni is tudni kell. Ha nem hallgatunk, oda a beszéd varázsa. Egyik a másik nélkül nem létezik. De az is lehet hogy túl gondolom az egészet, és egyszerűen csak többet mosolygok az emberekre, vagy csak egyszerűen nem sütöm le a tekintetem, hanem nyíltan bárki szemébe bele tudok nézni és ez bizalmat kelt az emberekben. De az is lehet, hogy egyszerűen az emberek csak közlékenyek, és bárkivel megosztanak információkat, s én vagyok túl zárkózott. Ki tudja.. ki érti.. de egy biztos: az emberi kapcsolatok legtöbbjéből hiányzik valami, s ezt a valamit soha ne a másikban keressük, hanem önmagunkban.

2013. április 20., szombat

Hallo... tavasz van...









A padlizsán üzenete


Sosem tartozott a padlizsán a kedven ételeim közé, de egyik nap eszembe jutott az a padlizsán és édes rizs amit Indiába előételnek ettünk. Számomra akár ebédre is elegendő volt. Így az a hét a padlizsán jegyében telt: hol én készítettem, hol pedig párom. És szombaton mikor ismét egy egyedül töltött hét első napjára ébredtem, már tudtam a hét nagyszerű zárását stílusosan padlizsánpakora koronázza meg. Először is a pakora hasonlít ahhoz,mint amit rántott padlizsánnak neveznünk. De ez sárgaborsólisztből készül.   Tudom ez is furcsán hangzik. Mert az alap rántott zöldség: liszt, tojás, prézli. Hát a pakoránál a sárgaborsólisztet fűszerekkel keverjük össze, majd egy kisvízzel vagy ha akarjuk tejjel kikeverjük. Sűrűbb tésztát kapunk, mint a palacsinta. A padlizsánt karikára vágjuk (én vékonyan szeretem 5-8 mm), kicsit megsózzuk, majd megforgatjuk a tésztában és forró zsiradékon kisütjük. A sárgaborsó egy kicsit édeskés ízt ad az egésznek, de nem átható épp hogy csak érezhető. A tészta keményebb mint a prézlis változat, mivel nem ázik annyira szét, és nem szívja magába annyira az olajt, vagy pálmazsírt. Én paradicsomos-olivás-tejfölös öntettel és hajdinával készítettem el. 
Na és akkor nézzük miért is jó a sárgaborsó, főleg egy vegának.
„A száraz hüvelyesek közül hazánkban a sárgaborsó, a lencse és szárazbab a legkedveltebb zöldségféle. Ezek különösen a vegetáriánusok számára jelentenek fontos táplálékot, hiszen fehérje összetételük igen hasonló az állati eredetű komplett fehérjékéhez, így kiváló húspótló ételek készülhetnek belőlük. A sárgaborsó jelentős mennyiségű B1-, B2-, és E-vitamint, pantoténsavat, biotint és folsavat tartalmaz. Ezen kívül található benne kálium-, kalcium-, foszfor, magnézium, vas, cink és mangán. A szárazbab és a lencse pedig magas A- és B1-vitamin, valamint szeléntartalma miatt fontos táplálék. Érdemes legalább hetente egyszer fogyasztani ezeket valamilyen formában, a diétázók azonban számoljanak magas energia- és szénhidráttartalmukkal! Ételtársítási szemléletünkben jó tudni, hogy a gabonaneműek (pl. köles, hajdina, barnarizs) és a hüvelyesek (pl. bab, borsó, lencse) együttes fogyasztásával, teljes értékű fehérjéhez jutunk.
Na és a padlizsán: A tojásgyümölcs egyik legfontosabb tulajdonsága számunkra, hogy értékes tápanyagokat tartalmaz. A cukron, a fehérjén és a vitaminokon kívül jelentős az ásványianyag- és a rosttartalma. Vitaminok közül főleg az A- és C-vitamin-tartalma érdemel említést”
És kövezzen meg bárki, de hiszem hogy ha figyeljük a szervezetünket akkor halljuk az üzenetét, hogy mi hiányzik mit kell ennünk.  

2013. április 19., péntek

Értés nem megértés

A könyvek drágák, ehhez semmi kétség nem fér. És jön az új Coelho könyv. Mit is tegyek? Nézzük meg az online lehetőségeket. Egyből ki is szúrja a szemem: -20% -20% -20%. Regisztráció és rendelés: gyors és egyszerű. Majd figyelem van-e lehetőség személyes átvételre. Láss csodát van. Jön is a visszaigazolás: átvehető 3-5 munkanap múlva. Elégedettséggel nyugtázom mégsem 3000 Ft hanem 2300: ügyes vagy Barbara. 10 perc és jön egy mail: boltunkban átvehető. Na most értetlenül állok mindez előtt. Mert értem azt ha online rendelem akkor olcsóbb, persze ha a kiszállítási díjat hozzá adjuk akkor nem. De ha személyesen vesszük át igen. Persze pár nappal később jutsz hozzá.  Hogy miért olcsóbb? Talán mert nincs bolt, nincs rezsi, csak egy online felület max 1-2 alkalmazott aki leveszi a polcról, becsomagolja, majd online megrendeli a futárt aki lobogó hajjal szállítja. Na de hogy abba mi az üzlet, hogy megrendelem olcsóbban, majd egyből átvehetem a boltban, ahol amúgy is megvehetném teljes áron?! Talán három mondatot spóroltunk meg, mert kb ennyi lett volna, ha nem látható helyen van a könyv:
  • -          Jó napot kívánok!
  • -          Jó napot,miben segíthetek?
  • -          Az új Coelho könyvet keresném?
  • -          Egy pillanat, tessék itt van. Mást esetleg?
  • -          Köszönöm nem.
  • -          Rendben, 3000 Ft lesz.
  • -          Köszönöm.
  • -          Viszlát.
  • -          Köszönjük a vásárlást, viszlát.

Így meg bementem, köszöntem, mondtam a nevem és hogy mit rendeltem. Egyből odaadták, kifizettem a 2300 Ft-t elköszöntünk egymástól és ennyi.
Vannak dolgok amiket egyszerűen meg kell értenem, mert valami oknál fogva nem tudok rajta túllépni. S vannak dolgok amiket egyszerűen el tudok fogadni, mint pl hogy Isten – Krisna kék. Végül is miért ne lenne kék? Mégis csak Isten.. De ez a vásárlás valahogy nem fér a fejembe. De aztán elkezdtem olvasni a könyvet, s már az egész feledésbe merült, mert hát nem az a fontos, hogy hogyan jutottam hozzá, hanem hogy hozzá jutottam és belemerülhetek. Igaz nem több mint három óra alatt elolvasható, de ez is egy olyan dolog amin túllépek, mert nem a minőség a fontos, a mondanivaló és nem a hosszússág. Lássuk csak:
„Mindig azt halljuk, hogy nem a külső szépség számít,hanem a belső. De ez óriási tévedés. Ha valóban így lenne, minek erőlködnének a virágok, hogy felhívják magukra a méhek figyelmét? És miért formáznának szivárványt a napsugarakkal találkozó esőcseppek? Mert a természet sóvárog a szépség után, és csak akkor nyugszik meg, ha látja felragyogni. A külső szépség a belső szépség megnyilvánulása. Az emberek szeméből áradó fényen keresztül válik láthatóvá. Nem számít, hogy jól öltözöttek vagyunk-e, hogy megfelelünk-e az elegancia szabályainak, és az sem, hogy mindenáron le akarjuk-e nyűgözni a körülöttünk állókat. A szem a lélek tükre, és visszatükröz mindent, ami rejtve van. De a belülről fakadó ragyogáson kívül más szerepe is van a szemnek: kifelé is tükörként működik. Azt is visszatükrözi, aki belenéz. Ha tehát az illető lelke sötét, a saját rútságát fogja látni benne. Hiszen mint minden tükör a szem is a belenéző arcát tükrözi vissza.”

2013. április 8., hétfő

Ha vasárnap akkor Aviva


Idejét sem tudom mikor voltam valahol tornázni. Na de most összefogtunk, és a vasárnap az aviva jegyében telt. Alapozásnak már a hét közepén elvégeztem egy két napköszöntőt, éreztem is mindenhol. Szóval mikro először mondták, hogy Aviva, nem ugrott be. De ahogy megláttam a könyv borítóját régi emlékek rohantak meg: ohh hát én ezt árultam annak idején a könyvesboltban. Pár szóban: „Aviva Steiner – a módszer kitalálója és kifejlesztője – szerint külső és belső izmaink megmozgatásával jelentősen megváltoztatható szervezetünk hormonális állapota. Az alhas a belső hasi és gátizmok, a farizmok megmozgatásával éri el pozitív hatását. A mozgás fokozza az adott terület vérkeringését, így több vitamin, hormon és más életfontosságú anyag jut a „célszervezetbe”.” A könyvben könnyűnek tűnő feladatokat találtam, de már nem ugrok én ennek be. Hát elindultunk, egy 5 emeletes ház második emeletére. A nagyszobában voltunk kb 7-en, féltem nem férünk el. A hangulat oldott volt ahhoz képest hogy mindenkinek valamiféle egészségügyi probléma okozta a részvételét. De hát bajban ismerszik meg a barát, legalább nevetni tudunk a gondjainkon. Szembesültem azzal, hogy bár egyike voltam a legidősebb részvevőknek mégis egészségesebbnek tűntem mint a többiek. Egy kis szóbeli bevezető után, lépésről lépésre vettük a gyakorlatokat. Volt könnyebb, nehezebb, és persze a testrészeim nem úgy és akkor és ott mozdultak ahogy én illetve az oktató szerette volna. Sebaj, bele lehet ebbe jönni. Volt itt kérem ph érték mérés is. Az oktató szerint a 6,8az savas. Gyanús volt ez nekem, mert bár kevés tudásom van, de úgy rémlett, hogy a tisztított víz annak aki savas keserű, aki lúgos annak meg édes. Hát nekem eddig mindig édes volt. A neten utána néztem és megnyugodtam, nem kell nekem a szódabikarbónás kúra, elég lesz ha egy ideig a jól bevált citromos vízzel kezdem a napot, mert hát: „Ha a vizeletének pH-ja 6,0 és 6,5 között van reggel, illetve 6,5 és 7,0 között este, akkor a teste egészséges tartományban működik. Ha a nyálának pH értéke 6,5 és 7,5 között marad egész nap, akkor ugyancsak egészséges.” Aztán jött a hasi légzés teszt, amin ismét elbuktam, még mindig mellkasi a légzésem, ennek eredményeképpen: „Mellkasi légzésnél (közép- és felsőlégzés) a mellkas emelkedik meg minden légvételkor. Ilyenkor csak a tüdő felső részét használjuk ki, ez felszínes és gyakoribb légzéshez vezet. A szorongó emberek általában csak a mellkasi légzésre hagyatkoznak. Ez azonban könnyen elvezethet észrevétlenül a hiperventillációhoz.” Ismét a google-hoz fordultam: 
MI A HASI LÉGZÉS?
Esetében a tüdő alsó része is megtelik levegővel, ez a légzés lassúbb és alaposabb.
A hasi légzés elnevezése onnan ered, hogy fellépését a hasfal mozgása jelzi. Belégzéskor ugyanis a hasi szervek kissé lefelé és előretolódnak, ami által a hasfal jól láthatóan előredomborodik, kilégzésnél pedig ellenkező irányú mozgás adódik. E légzéstípus alkalmával elsősorban rekeszizmunkat használjuk. A hasi légzés legtöbbször normális esetben is megfigyelhető, és igen jelentős légzésszakaszt képez, mivel mély belégzéskor a levegő 60%-a ezzel a légzéstípussal kerül a tüdőnkbe. 
MILYEN HATÁSA VAN?
A hasi légzésnek nyugtató hatása van.
ELSAJÁTÍTÁSÁRÓL:
A hasi légzést valójában nem megtanulni, inkább újra felfedezni kell, hiszen születésünktől kb. hat éves korunkig így veszünk levegőt.
Az önálló hasi légzés begyakorlásakor különösen fontos a kiegyenesített testtarás, továbbá az, hogy lehetőség szerint öltözékünk minden szorosabb darabjától (öv, nadrágszíj) megszabaduljunk, és hogy ne telített gyomorral kezdjünk neki a gyakorlatnak, mivel mindezek gátolnák az érintett izomcsoportok mozgását.
Elsajátításának legegyszerűbb módja, ha kezünket hasunkra tesszük, és igyekszünk úgy levegőt venni, hogy hasunk emelkedjék meg, a mellkas és a vállak pedig mozdulatlanok.
A GYAKORLAT:
Lehet állva, ülve vagy fekve végezni. Végezhetjük ezt először az orron való belégzéssel, majd orron való kilégzéssel, ill. orron át való belégzéssel, majd vagy szájon át való kilégzéssel.
1) A hasi légzést is kilégzéssel kezdjük. Ilyenkor a rekeszizmot ellazítjuk, a hasizmokat pedig enyhén összehúzzuk. 
2) Rövid szünetet követően megkezdjük a belégzést. Ekkor ügyeljünk arra, hogy a mellkas középső és felső részébe ne kerüljön levegő, a mellkas has feletti részének izmait tehát itt ne használjuk! Belégzésnél a rekeszizom rostjait összehúzzuk, a hasizmokat pedig ellazítjuk. Fontos, hogy a levegőt sohase szívjuk, az az izmok mozgása révén szinte magától áramoljék a tüdő alsó részébe!
3) Az egyenletes belégzés után ismét rövid szünetet tartunk, majd ugyancsak egyenletes kilégzésbe kezdünk. Itt szintén kizárólag csak a rekeszizom és a hasizom léphet mozgásba.
No akkor ennek neki is esünk, meg kell tanulnom nincs mese.
És ami a legérdekesebb számomra, hogy ha valaki babát vár ne járjon szűk lábbeliben, mert a kisujj külső szélénél a körömnél, ha sokáig vagy sokszor nyomva van akkor vetéléshez vezethet. Persze ez csak nekem új mert aki képben van a meridián útját az már rég tudja ezt..

2013. április 1., hétfő

Ételosztás


A héten két ételosztásos programunk is volt. Vállalni szoktunk egy napot iskolai szünetekben. Ilyenkor 25 adag ételt főzünk egy napközis tábor gyermekeinek. Meg itt volt a szokásos utolsó vasárnapi osztás. Hála Istennek júniustól már minden vasárnap osztunk ételt. Felmértem határaimat és segítséget kértem. Így két csapatunk lesz. Így is valószínűleg minden hétvégén ott leszek, csak épp így végre oszthatok is ételt… ahogy most is tettem, bár kép nem készült rólam. Sebaj aki fontos az látta. 
sárgaborsó krumplival lecsós alappal

csokinyuszik húsvétra



végre nem az én kezemben van a mindent tudó mappa