2016. január 13., szerda

...ennek köze sincs az iszlámhoz


A Kék mecset: Mazári-i Sarif
Emlékszem lehettem 11 éves, mikor először láttam. Az ember lánya azt hinné, hogy azért kék a neve mert kék a színe, és az is de nem kívülről hanem belülről. Emlékszem álltam és néztem, hogy milyen nagy, hogy alig látom a tetejét, és közben azon aggódtam, hogy meg lesz-e a cipőm mire végzünk a csodálkozással. Az emberek nem csodálkoztak ránk, végezték a napi imájukat, ahogy szokták: és igen nők és férfiak külön. És mi van ebben olyan szörnyű?! Tényleg elhiszi bárki is, hogy a robbantások és gyilkolások az iszlámhoz köthetőek bárhogy is? Amikor olyan szabályaik is vannak, pl. hogy mecsetbe lépés napján ne egyél hagymát, mert nem illik, és az angyalok sem szeretik? Tényleg elhiszi bárki is, hogy egy igaz hitű muszlim, majd Isten háza mellett robbant, kockáztatva annak épségét? És az igaz hívők? Van egy emlékem az utcáról: nemes egyszerűséggel elájultam. Mire feleszméltem, vagy 10 török férfi állt ott körbe apámék mellett: vízzel, legyezővel és aggódva, hogy mi lehet a lány baja. Hogy ők ott tapogattak-e, vagy meg akartak erőszakolni vagy el akartak rabolni? Na erre nem emlékszem. De az aggódásra a szemükben igen. És igen volt, aki egy másik utcán, másik szituációban meg akart venni apámtól kilóra, és igen volt, aki belecsípett a fenekembe, mert hát ez csakis ott fordulhat elő, máshol a fene nagy kultúrával rendelkező Európában nem, ugye?!
Emlékszem két éve mikor az indiai átszállásra vártunk röpke 8 órát, fogtuk magunkat csöppnyi társaságommal és elhagytuk az isztanbuli repteret, és mentünk a mecsethez. Utazunk több mint egy órát metrón és villamoson. És láttam, ahogy a nőknek átadják a helyet, ahogy a sérülteket segítik a lépcsőn a fel és leszállásnál. Kicsiny hazánkban oly ritkán látni ilyet..

Szóval ha ti mindent tudó keresztények, európaiak és más emberek elhiszitek, hogy ezeknek az embereknek bármi közük van a gyilkos terroristákhoz, akkor vakok vagytok!


Szúra Máida 5:32
egy egyén élete egyenértékű az egész emberiség életével, így aki egy embert megöl, az olyan, mintha az emberiséget pusztította volna el. Ennek folyományaként, aki egyetlen embert megment, az olyan mintha az egész emberiséget mentette volna meg…

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...