2016. július 28., csütörtök

2nd nap a Campuson

Minden fesztivál alatt eljön a mélypont, amikor már fáradt a tested, amikor már elég a porból, elég a tömegből, meg úgy mindenből. Nem bírom én már annyira, hiszen nem vagyok már mai csirke (na jó az vagyok, csak épp 39 évvel ezelőtti napi). Tehát kisebb hévvel, de azért elindultam: a célom a fesztivál civil szféra felfedezése majd Majka, utána pedig Irie Maffia. Ember lánya tervez, így kicsit elidőztem az induláskor és épp Majka kezdésére érkeztem. Láthatóan összegyűlt a környék és a távol apraja nagyja: magasban a karok, és a refrént mindenki (majdnem mindenki) tudja. Őszintén megmondom Majka karrierjét akarva, akaratlanul végigkísértem. Mára kijelenthetem, hogy kedvelem, és azok közé tartozok, akik nem csak a refrént ismerik. Figyelted már úgy igazán a szövegeit?! Ha nem, akkor tedd meg minél hamarabb! Mára már eljutott addig, hogy egy egész koncertet le tud úgy adni, hogy minden számát ismerhesd a médiából. A zenekar pedig az Ők, akik profi zenészek, és Zsuzsa hangja is perfect. Legújabb feldolgozása pedig alapból melengeti a szívemet, mert hát Dm forever, és Personal Jesus. Nem szeretek kamerázni, de meg akartam örökíteni a fiatalságot, akik énekelnek, tapsolnak valamire és talán azt sem tudják, hogy mi az. Szóval még a mélyponton sem tudtam csalódni. Innen a civil szférába vezetett az utam, ami nem volt politikamentes: egyből az LMP-be, majd a Jobbikba. Utóbbinál nem időztem, csak az újságjukat hoztam el, mert közepén vannak vicces matricák, meg jó lesz azt olvasgatni egyszer. Az LMP-nél kereket forgattam, ahol egy mangalica telep lett a jussom. Nem igazán értettem, hogy ezt mit jelent. Majd kaptam egy kérdőívet, ami a mangalica telepre, Eu- támogatásra tért ki. Nem értettem, hogy most ki kell választanom az abcd helyes választ, vagy valaki leül mellém és elkezdi nyomni a kormányellenes kampányát. Majd rájöttem, hogy vegetáriánus lévén, aki hiszi vallja az ahimszát, kicsit sem érdekel a téma, sőt inkább feldühít. Így közöltem, hogy kockáztatván azt, hogy nem nyerem meg a brüsszeli utat, de passzolom a teszt kitöltését, mert nem értek vele egyet. Erre a lány közölte, hogy ők sem én meg élből visszakérdeztem: de megeszed őket ugye?! És itt be is fejeződött a civilszféra látogatásom. Láttam még HIV szűrésre buzdító sátrat, és egy nagy falat, amit festhetett bárki. Volt időm még a Maffiáig, így leültem a Víztornyos helyre, ahol ismét késésben voltak. A kiírásból láttam, hogy Majka lesz és a Hősök a Dob és basszusban.  Megzavart a dolog, annyira hogy el is felejtettem, hogy volt/van egy ilyen beszélgetős műsor, ami olyan élettörténetes, mesélős, dalszövegelemzős. Hát persze, hogy a Hőssel kezdtek, ami sajnos engem nem annyira érdekel, pedig szeretek emberek lelkében turkálni, addig sem kell az enyémben. Kitartóan vártam, de közeledett a kezdés, így átmentem a második nagyszínpadra. Az Irie-t igazi fesztivál együttesnek tartom: sokan a színpadon, színes jelenségek és kezedben egy frissítővel elringatod magad. Ők időben kezdtek, így nem is értettem, a közönség Mi a f.sz van kérdését?! De most komolyan, ha kedvelek valakit nem beszélek így, max több órás késés miatt. Sajnálom ilyenkor nem tudok jó pofákat vágni, és tudom, nem kell velem egyetérteni, de ez most az én véleményem ami kicsit sem objektív. Valójában ha sztár lennék és így viselkednének velem ok nélkül, akkor szépen összepakolnám a cuccom és mennék haza. Ettől függetlenül profin hozták a szintjüket én pedig hazafele meglepve tapasztaltam, hogy Kowa interjú van a Jobbik-os újságban. Mi lett veled világ?!


Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...