2016. július 13., szerda

Mert hirtelen mindenki szereti a focit..

Eb, mi más? Először is leszögezem, olyan családból származom, ahol a foci és a rock alap. Egyikben sem vagyok fanatikus, de tény, hogy hamarabb nézek meg egy focimeccset, mint egy golf partyt. Szóval láttam apámat meccset nézni, sörözni és kiabálni, ahogy nagyapámat is. Jók voltunk nagy egyetértésben: apám Újpest, nagyapám Vasas én meg Fradi. Aztán jöttek a németek és a hollandok. Ismereteim nem a mostani csapatokra/játékosokra vonatkoznak, hanem a régi arcokra így mindig ők villannak fel, ha megemlítik a focit. És igen galád módon leszoktam a magyar fociról. Nem szidtam őket (sem) csak nem néztem. És igen nem néztem, csak hallottam mikor bejutottunk. És ezután sem foglalkoztam az egész EB-vel. Bevallom, mikor elkezdtük a cégen belüli tipp mixet egyből mondtam, hogy hajrá Hollandia, amin jót derültek, mert, hogy ők ki sem jutottak. Na de legalább a kontinenst eltaláltam igaz kedves celeb Voksán Virág, aki még ma is várja az argentin döntőt.. Na de mikor meghallottam, hogy a hollandok nem, de mi ott vagyunk akkor elgondolkoztam, hogy ez most akkor, hogy is van. Láttam sok magyar készülődik a csapattal tartani, szurkolni, de engem még mindig jobban érdekelt volna Franciaország, mint a foci. Aztán mégis maradtam, és bevallom (kövezzen meg bárki) nem néztem teljes egészében a magyar meccseket. De amikor kijöttem a moziból és láttam, hogyan játszunk Portugália ellen, akkor a szavam is elakadt: mert, hogy ezek nem potya illetve véletlen gólok voltak, hanem szépek és nagyszerűek és igen büszke voltam a fiúkra, és nem azért mert végig vezettek, hanem mert egy csapatként voltak ott ők és a szurkolók is. És hogy mi volt a belgák ellen? Kit érdekel.. Több, mint 40 év után újra ott. És ha tetszik, ha nem valamiért a foci egy országnak presztízskérdés és igen én is szívesebben fordítanám az állam pénzét az egészségügyre, mint a stadionokra. De el kell fogadnom: ha valamibe energiát és pénzt fektetünk, az „megtérül”. Remélem a fiúk tovább fejlődnek és az ország nem rak rájuk nagy terhet  az elvárásaikkal, hanem egyszerűen akkor is szeretjük őket, ha valami nem úgy jön össze, ahogy reméljük, hiszen a gyermekünket sem csak akkor öleljük (remélem) ha osztályelső.


ui: kedves foci rajongó lányok és fiúk! Nem baj, ha csak most néztetek meccset először, nem baj, ha csak azért mondjátok, hogy Ria/Ria/Hungária, mert épp most ez volt a cool..de az baj, ha nem tudjátok, hol van Argentína, ha nem tudjátok, hogy EB nincs minden évben, és baj ha nem tudjátok, hogy a belga meccs után nekünk az EB szereplés véget ért. Nem az a baj, ha nem értetek hozzá, a baj ha előadjátok, hogy márpedig de. 

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...