2013. március 30., szombat

Elő-húsvéti menü


Fő kérdés: tartjuk-e a szokásos keresztény ünnepeket. Hát annyira tartom mint a magyar lakosság nagy része. Mikor még otthon laktam, és nem gyakoroltam a krisna-tudatot, akkor sem szóltak ezek az ünnepek sem Jézusról sem vallásról sem hitről. Családlátogatás és evés-ivás. Persze kisebb koromban nagyszülőknél jöttek ám a locsolkodók, de aztán évről évre kevesebben jöttek. Talán 20 évesen festettem 2 tojást, amit ki is osztottam. Szóval nem hatott meg a húsvét szellemisége. Valójában akkor a sonkát, tormát és tojást vártam. Emlékszem vegaként el sem tudtam képzelni az első húsvétomat, közben pedig rájöttem a három összetevő közül a torma ami leginkább megfogott. Aztán arra is rájöttem, hogy a torma mindenhez jó, és nincs köze a húsvéthoz. Szóval torma mindig van a hűtőnkben! Így ami megmaradt a családi szokásból, az a reggeli fonott kalács vajjal, tormával és zöldséggel. De hát mégis csak három napos ünnepről van szó, így készül az ember fia-lánya. Így a mai ebédünk: „rántott” olívabogyó, rántott sajt, sült krumpli,és házi készítésű tartár (tejföl, mustár, só, cukor és feketesó). Az olívabogyót és a sajtot megmártottuk a fűszeres sárgaborsólisztben majd forró pálmazsírban kisütöttük. Közben sült a krumpli és készült a tartár. S bár húsvét csak holnap lesz, de nekünk holnap ételosztásunk lesz, így előre hoztuk az ünnepi menüt.

A rántott olívabogyó ötletet egy Lild szórólapról nyúltam, mert ott mirelitként kapható (valószínűleg tojásos panírban).

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...