2013. május 27., hétfő

Gyereknapi ételosztás

Már két hete megy a szervezés, a variálás és a kibukás. Nagy osztást szerveztünk gyereknapra: 400 adag étel, édesség, lufik, játékok, könyvek, kifestők, arcfestés.. Többször azt éreztem, hogy nem jön össze, mert volt mikor már 20-an jelentkeztek segíteni, s volt hogy 5-en maradtunk. Az osztás előtti szombat már a konkrét készülődéssel kezdődött: reggel hatkor irány a tesco. Zsírkréta, filctoll, tempara, ecsetek. Épp eső előtt értem vissza. Majd vártam, hogy elálljon, hogy indulhassak a lufikkal. Gondoltam héliummal fogom feltöltetni. Mikor megtudtam az árát, már a levegő is megfelelt. Kaptam egy szép zsákot és indulhattam haza. Sokan megnéztek. Végül is 20 lufi volt a hátamon. Reggelre csak 19 maradt, egy feladta a szolgálatot. Na és ezután következett a Napért való imádkozás.. Mert láthatóan hol esett, hol fújt, de hogy a Nap nem látszódott az is biztos. És az előrejelzések.. Na pánik gombot nem nyomtam: lesz ami lesz. Eljött a vasárnap reggel: indulás. Zöldség előkészítés, játék válogatás és dekoráció. Igazából szervező és irányítóképességem megfelelő volt, így mindenki tudta a feladatát. Kivétel a zöldség, mert hogy sem a répa sem az uborka nem tudta nem illik megromlani. Sajna 40%-a cseppfolyós lett, így elbúcsúztunk tőlük. A végeredmény közel 180 liter minestrone leves lett. Készítettünk halavát, málnaszörpöt (az utóbbit én készítettem, mert egy szakács veszett el bennem, de nagyon). Közben a Nap hol sütött, hol meg nem. Mikor eldöntöttem, hogy a teraszon leszünk, akkor kisütött, mikor eldöntöttem hogy az udvaron lesz, akkor persze esni kezdett. Feszített tempóval de elkészültünk délre, és az emberek csak jöttek és jöttek. A gyerekeket pedig magukkal hozták. És mi mind tettük és tudtuk a dolgunkat. Persze kilométer hiányom nem maradt, mert koordinálnom kellett a segítőket, az embereket na meg önmagamat. És minden ételt kiosztottunk, és minden játék, könyv gazdára lelt. A családok hoztak is vittek is, igazán önállóvá fejlődtek. Most nem egyig tartott, hanem kettőig az osztás. Az égiek is kegyesek voltak: kettőkor kezdett el esni, de mi akkor már csak pakoltunk és pakoltunk. Este pedig aludtunk és aludtunk…




















Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...