2017. április 19., szerda

Basbousa, anyum kérésére

Ha Szegeden vagyok mindig nosztalgiázok. Bevillant egy süti képe, amit szerettem, de nagyon. Nem tudtam a nevét, csak azt, hogy arab süti és nem a baklava. Hazudnék, ha azt mondanám napokon át kutattam..egyből rátaláltam: basbousa. Így beszereztem a hozzávalókat és egy youtube videó alapján elkészítettem. Anyum pedig kérte is egyből a receptet. Persze én a tojást lecseréltem egy porra, de bárki elhiheti (vagy nem, de ez nem zavar), hogy észre sem vesszük, hogy nincs benne. 

A tésztához:
400  gramm gríz
150 gramm cukor
1 tasak sütőpor
100 gramm kókuszreszelék
2 tojás (én 4 teáskanál tojáshelyettesítő port tettem bele)
170 ml vaj
2 doboz joghurt
1 tasak vaníliás cukor

A sziruphoz:
400 gramm cukor
480 ml víz
fél evőkanál narancs víz
fél evőkanál rózsavíz

A tésztának valót összekeverjük, majd kivajazott tepsibe tesszük. Ezután két órára a hűtőben pihentetjük. Közben elkészítjük a szirupot: felforraljuk a vizet, beletesszük a cukrot és 10 percig forraljuk. Ha kihűlt tegyük bele a rózsavizet és a narancsvirág vizet. Ha nincs akkor egy evőkanálnyi friss citromlevet.

A tésztát felszeleteljük és a szeletek közepére mandulát teszünk, nyomunk. És már mehet is az előre melegített sütőbe:190 fokon 40 percet sütjük, nem légkeveréssel. Majd kivesszük, ráöntjük a szirupot és újra 15 percig sütjük. Megvárjuk amíg kihűl majd megesszük. 

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...