2013. november 19., kedd

Fogyasztói társadalom

Azon már senki nem lepődik meg, hogy októberben minden boltban Mikulások vigyorognak ránk. Megszoktunk, igaz bennem felmerül a kérdés: idei vagy tavalyi? Mivel egy hét kényszerpihenőn vagyok, így van időm nézegetni a sok sok reklámújságot. Az igazat megvallva amúgy is át szoktam futni mindig, ki tudja mi az amiről lemaradnék ha nem látnám. Szóval igen közeledik a karácsony és láthatóan mindent meg kell venni, no persze ha van kinek. Minden akciós, minden olcsó és minden tökéletes. Például láttam egy plüss lovacska párnát. Hmm nem is tudom én hogy nőttem fel nélküle, de láthatóan felnőttem. Szóval az ügyes vásárló kinézi, megjegyzi, elrohan és megveszi. Jó előre, mert ami decemberben zajlik egy igazi kultursokk.  Sok hasonló terméket láttam amit bűn kihagyni: 4 centis filc hóember fülbevaló, vagy karácsonyfa fülbevaló (igazi party kellék). Aztán bicegős utam egy boltba is bevezetett, ne csak online nézelődjek. Meglepően tapasztaltam, hogy bizonyos energiaital doboz többféle színben is van. Gondoltam ez különböző ízeket rejthet magába. De hát sosem voltam energiaital kedvelő, így csak szóban megkérdeztem a kedves eladó hölgyet, milyen ízet is rejt a zöld palack. Egyből jött a válasz: lime. Ohh na végre valami természetesség. No eladó hölgyünk elgondolkozott, és kérte várjak míg megtalálja a megfelelő szót mert a lime nem az. Majd szinte a homlokára csapva közölte: tutti frutti. Megköszöntem az infót, majd hátra arc is ki a boltból. Azt hogy a tutti frutti miért jobb szó a lime-ra nem értettem, mert a két íznek köze nincs egymáshoz. És amúgy is emlékeim szerint minden energiaital tutti frutti ízű. Szóval okosabb nem lettem, de egy biztos: köszönöm nem kérek a zöld tutti fruttiből, mert ez még fagyiban is kék. Ööö mitől is kék? 

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...