2012. október 9., kedd

Gyermek vs szarvasmarha


A politika még továbbra sem érdekel. Szegedi látogatásom alatt háttérzajként megy az ATV. Legalább az egyensúly megvan: barátnőm  ATV fan, szüleim HÍRTV imádók. Már a tv-ben is van jobb és bal. Nincs mit ezen csodálkozni. Beszélgetés közben egy rövid szösszenetre figyeltem fel: a gyermekvállalás épp olyan mint a szarvasmarha tenyésztés. Na mondom megvárom a miértet, a magyarázatot, mert a 8 év általános iskolai, az 5 év gimnáziumi (a másodikat annyira megkedveltem, kétszer jártam, két suliban, persze csak hogy össze tudjam hasonlítani, s tudjak majd miről mesélni) és a 4 év főiskolai tanulmányaimra visszagondolva semmi párhuzam nem jött elő agyamból. A válasz: mert mindkettő leírható az adóból. Puff neki, ez aztán tényleg nem jutott eszembe. Felnevettem, de akár sírhattam volna is. A politikusaink tényleg ennyire nem tudnak nyilatkozni, beszélni, fogalmazni vagy érvelni. Mintha piacon lennék, ami szintúgy nem elitélendő hely. De minden helynek meg van a maga viselkedés kultúrája. Azt már meg sem említem, hogy nyilatkozat közben a parlamentben valami gép zaj volt, és a sajtótájékoztatóban politikusunk megjegyezte: tessék fejlődik országunk, az infrastruktúra. Istenem mi van itt? Pár hete közlik, a nő szüljön gyermeket, térjen vissza régi szokásokhoz, legyen anyja és háziasszony, s akkor majd megszűnik a családon belüli erőszak. Hát persze ez így működik: reméljük az agyatlan erőszaktevőnek megjön az intelligenciája és csak nem ver félholtra ha állapotos vagyok.

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...