2012. október 20., szombat

Kedvesség

Koncert után már nem gyalog hanem Metróval mentünk haza ideiglenes 2 napos szállásomra. Könnyen elaludtam. Kicsit Sziget feelingem volt: koncert után, matracon alvás, hárman egy szobában. Könnyen jött álom a szememre. Másnap ébredés, és 8 perc séta múlva ismét a munkahelyemen voltam, igaz pesti székhellyel. Kérdezték milyen volt a koncert, de láthatóan nem ismerik őket. Délután pedig irány Csillaghegy – Krisna templom. Ismerős színek, illatok.

Gyönyörűek
Az Urak meglátogatása után a büfé az irány. Gondoltam a szállásadóimnak viszek pár sütit. Nehéz volt a döntés: melyiket és mennyit. Helyben megettem egy zserbót biztos ami biztos alapon. Aztán ültünk, beszélgettünk, közben Krsna 3d rajzfilmet néztünk. Majd vissza HÉV és villamos. Betértem egy fűszereshez: vettem csillagánizst és kandiscukrot. Utóbbi még a fűszeresnek is újdonság, így megörült hogy valaki vett és egyből megkérdezte: na ezt mire is használják? Telefonos segítséget kértem, mert azon kívül, hogy ha megeszed és keserűnek érzed, akkor májbetegséged van, semmi más nem jutott eszembe.
„Ha tisztítjuk a szívünket, képesek leszünk megérteni, amit Krisna és a Védák mondanak. Meg kell tisztulnunk. Ha egy ember sárgaságban szenved és adunk neki egy darab kandiscukrot, azt fogja mondani, hogy nagyon keserű. Pedig keserű a kandiscukor? Nem, nagyon édes. És a sárgaságra a kandiscukor az orvosság. A modern tudomány és a Védikus Irodalom is leírja ezt. Ha sok kandiscukrot eszünk, akkor megszabadulunk a sárgaságtól. És amikor enyhülés mutatkozik, az ember azt mondja: „Óh, ez nagyon édes.” Az istentelen civilizáció modern sárgaságát a Hare Krisna vibrálása tudja meggyógyítani. Kezdetben keserűnek tűnhet, de ahogy fejlődünk, látni fogjuk, hogy milyen kellemes is ez.”  
És sejtettem nem csak ezért árulják. Abban maradtunk, hogy egyszerű édesítőszer. Vásárlás után fáradtabban mint tegnap, de hazaértünk ideiglenes otthonomban. Mindenki örömmel fogadta az édességhalmot.

Mangós és krémes
Közben megérkeztek a konvektor szerelők, aki jól végezték dolgukat, mert már fűtött lakásban ehettük meg a párolt, fűszeres zöldségünket és a sütiket. Kedves szállásadóim ugyanis úgy döntöttek, hogy illemből addig nem esznek húst amíg én ott vendégeskedek. Hát nem kedvesek? DE.

 

Beszéljünk a franciákról: az első nap

Ohh hát oda nem menj, csalódás, koszos, büdös, és nem kedvesek. Még angolul sem beszélnek. Jó, de ott van Mr. Morrison, és hát bakancslistám...